Horizon Zero Dawn har stått på Filmpolitiets toppliste over spill vi gleder oss til to år på rad, men nå er spillet omsider her.

Ved første øyekast kan dette se ut som nok et generisk actionrollespill. Guerrilla Games bringer lite nytt til sjangeren, men de har polert velkjente rollespillelementer til en strålende spillopplevelse.

En gripende historie, og det som kanskje er den flotteste spillverdenen som noensinne er laget, gjør Horizon Zero Dawn til et spill det er ekstremt vanskelig å legge fra seg.

Spillanmeldelse: «Nioh» – Mestringsfølelsen venter på deg.

Tusenvis av år i fremtiden

Film, spill og bøker som har en spesielt god historie, har ofte det til felles at de klarer å engasjere meg fra første stund. Det ante meg derfor relativt raskt at Horizon Zero Dawn hadde noe interessant å fortelle.

Vi befinner oss tusenvis av år i fremtiden, etter at sivilisasjonen slik vi kjenner den er ødelagt. Men menneskeheten har reist seg igjen, og lever i ulike stammesamfunn, noen i små landsbyer, andre i større, flotte byer.

Massive, livsfarlige roboter befolker verdenen. De og rester av eldgammel teknologi er, sammen med ruinene, alt som vitner om en svunnen tid.

Du spiller den tøffe jegeren Aloy i Horizon Zero Dawn. (Anmelders skjermdump fra PS4 Pro. © Sony Interactive Entertainment).
Du spiller den tøffe jegeren Aloy i Horizon Zero Dawn. (Anmelders skjermdump fra PS4 Pro. © Sony Interactive Entertainment).
Utstøtt fra fødselen

Du spiller Aloy, som har vært utstøtt fra Nora-stammens matriarkalske samfunn siden hun ble født. Oppdratt av en annen utstøtt, har livet i villmarken gjort henne til en svært tøff og kapabel overlever.

Når spillet starter styrer du først Aloy som barn, og du får oppleve hennes sorg og frustrasjon over å bli holdt utenfor samfunnet. Som voksen har hun én sjanse til å bli godtatt – hvis hun klarer å gjennomføre Nora-folkets store prøvelse, vil hun ikke lenger være en utstøtt.

Men Aloy har også mange spørsmål som trenger svar. Hvem er hun egentlig, hvem er moren hennes, hvorfor ble hun utstøtt? Aloys søken etter svar, leder henne snart ut på et større oppdrag, der mysteriene om verdenen hun lever i også utfolder seg, etter hvert.

Noe særlig mer enn det vil jeg ikke si om selve historien – den er spennende og engasjerende, og best opplevd selv.

Spillanmeldelse: «Torment: The Tides of Numenera» – Oppslukende som en god bok.

En historie med dybde

Det jeg kan si er at historien har en dybde som gjennomsyrer hele spillverdenen. Små detaljer i omgivelsene gir deg et hint om hva som kan ha ført til apokalypsen, og dialogen i alle oppdragene, også sideoppdragene, tegner i større eller mindre grad et mer nyansert bilde av verden du befinner deg i. Det gjør spillverdenen enda mer spennende å utforske, og bidrar til at sideoppdragene aldri føles som betydningsløst fyllstoff.

Spillet er ikke pepret med hundrevis av sideoppdrag, slik denne typen rollespill ofte er. Det er som regel bare omkring tre, fire nye oppdrag i hver base, noe som har gitt Guerrilla Games muligheten til å legge mer sjel i dem.

Fordi de er såpass interessante, klikket jeg meg aldri bare fort gjennom dialogsekvensene, men tok meg tid til å lytte til alt som ble sagt. Stemmeskuespillet var gjennomgående bra, til tider var det litt dårlig synkronisering med leppene til figurene, men det var aldri så påfallende at det ble et irritasjonsmoment.

Du kan skjule deg for fienden i det høye sivet. (Anmelders skjermdump fra PS4 Pro. © Sony Interactive Entertainment).
Du kan skjule deg for fienden i det høye sivet. (Anmelders skjermdump fra PS4 Pro. © Sony Interactive Entertainment).
Imponerende grafikk

Postapokalypsen har aldri sett så bra ut som i Horizon Zero Dawn. Naturen har tatt fullstendig over, og Guerrilla Games har designet en variert og levende spillverden.

Dag og natt går mens du utforsker alt fra gresskledd steppelandskap, snødekte fjelltopper, frodige skoger og eksotisk jungel. Det oppleves som helt spesielt å gjemme seg i gresset fra massive maskinmonstre mens regnet høljer ned, eller snike seg gjennom den frodige skogen mens det røde lyset fra solnedgangen filtreres gjennom bladene.

Spillverdenen blir godt hjulpet av den strålende grafikken. Jeg testet spillet på Playstation 4 Pro i tillegg, og ble spesielt imponert over hvor bra gress og teksturen i for eksempel pels og hår ser ut.

Fordi spillverdenen er så vakker, variert og detaljert blir den aldri kjedelig å utforske. Jeg har brukt mange timer i spillet bare på å løpe rundt og sanke ressurser. Det er en tidkrevende oppgave som ofte blir ensformig i denne typen rollespill, men i Horizon Zero Dawn koser jeg meg når jeg plukker medisinplanter og dreper villsvin. Eller når jeg knuser maskin etter maskin for å få komponentene jeg trenger til å lage ammunisjon.

Noen av fiendene i Horizon Zero Dawn er tøffere å bekjempe enn andre. (Foto: Sony Interactive Entertainment).
Noen av fiendene i Horizon Zero Dawn er tøffere å bekjempe enn andre. (Foto: Sony Interactive Entertainment).
Taktisk planlegging

Aloy må kjempe både mot mennesker og roboter i spillet, men det er sistnevnte som byr på de store utfordringene.

Mange av maskinmonstrene er vanvittig vanskelige å bekjempe, og du klarer det ikke om du ikke har de rette ressursene og våpnene. Robotene har alle forskjellige styrker og svakheter, og du må utnytte disse for å klare å ødelegge dem.

Som barn finner Aloy en liten bit eldgammel teknologi, som hjelper henne til å overleve i den brutale verdenen. Hun kan skanne fiendene for å finne svakhetene deres, men selv om du vet at en robot ikke tåler ild så godt, er det ikke alltid bare å kjøre på med ildpiler.

Taktisk tenkning må til, og det lønner seg å planlegge gangen i kampen på forhånd. Du må konstant skifte mellom ulike våpen, og dette gjør kampene til dynamiske og utfordrende sekvenser.

Noen ganger er det imidlertid ikke verdt å bruke alle ressursene du trenger for å bekjempe monstrene. Du må hele tiden vurdere risikoen opp mot hva du kan vinne på kampen, og kanskje er det bedre å holde seg gjemt i det høye gresset, mens du sniker deg forbi en ekstra utfordrende fiende.

Aloy kan skanne fiendene for å finne svakheter. (Anmelders skjermdump fra PS4 Pro. © Sony Interactive Entertainment).
Aloy kan skanne fiendene for å finne svakheter. (Anmelders skjermdump fra PS4 Pro. © Sony Interactive Entertainment).
Ta kontroll over robotene

Etter hvert lærer Aloy også hvordan hun kan overstyre ulike roboter, slik at de blir vennlig innstilt, istedenfor morderiske vesener.

For å lære å overstyre en robot, må Aloy oppdage stedene de forskjellige robotene lages. Disse “grytene”, som de kalles i spillet, er underjordiske, avgrensede områder, som er pepret med fiender du må bekjempe, med en ekstra utfordrende kamp til slutt.

Det er ofte vanskelig å vinne, men belønningen er stor. Med evnen til å overstyre de tøffeste fiendene, blir villmarken et mye lettere sted å være. Noen av robotdyrene kan brukes til å ri på, slik at du kommer deg fortere rundt i spillverden. Jeg brukte likevel som regel beina, fordi det da var lettere å stoppe for å sanke ressurser på veien.

Aloy blir en mer formidabel overlever selv utover i spillet også. Du kan oppgradere både våpen og ferdigheter underveis.

Spillanmeldelse: «Rise of the Tomb Raider» – Lara Croft er tilbake – tøffere enn noensinne.

En strålende spillopplevelse

Det er morsomt at et spillstudio som bare har utviklet skytespill tidligere, har laget et så massivt og gjennomført rollespill som Horizon Zero Dawn. De bruker riktignok en velkjent oppskrift som mange har brukt før dem, men spillet er så velgjort at det ikke har noe å si.

Selskapet har klart det kunststykket det er å kombinere en drivende god historie med en gjennomgående solid spillopplevelse – det er lenge siden jeg har blitt så oppslukt av et spill!

Horizon Zero Dawn er det første rollespillet Guerrilla Games har laget, og de har klart det på strålende vis – du kan vel trygt si at de naila det.

«Horizon Zero Dawn» er testet på PS4 Pro, der spillet har forbedret grafikk, bildefrekvens og oppløsning i 1080p.

Om SPILLET

Horizon Zero Dawn

  • Marius Waage

    Du syntes ikke at den forferdelige lipsyncen og det dårlige skuespillet påvirket innlevelsen i hele tatt?

    • vb

      Du leste ikke det hun skrev? «Stemmeskuespillet var gjennomgående bra». Med andre ord var det kun litt dårlig lipsync som ble rapportert. Har spillt noen timer selv og jeg synes heller ikke det var ødeleggende på noen måte.

      • Marius Waage

        Det matcher ikke vidoer jeg har sett fra spillet, hvor mye av dette er horribelt til tider. Har det vært en patch nylig? Eller er folk blinde?. Hvis det har blitt fikset så er det jo greit.

        • Hei! Det var ikke noe jeg tenkte over veldig ofte. Jeg registrerte at animasjonen og voicen ikke alltid var i sync, men jeg synes ikke det var plagsomt. Mulig det er fordi det er animasjon og ikke spillefilm at hjernen ikke blir like brydd av det.

          Når det gjelder forferdelig animasjon i videosekvensene, så skjønner jeg ikke hva du sikter til. Jeg tenkte snarere tvert imot at videosekvensene var veldig flotte.

        • Ruben

          Animasjonene er grusomme og lip syncen er ok. Riktignok er noen karakterer greit animerte, inkludert hovedpersonen, men nå står det ikke så mye lenger på den grafiske kvaliteten, men heller animasjonskvaliteten. Refererer mest til ansiktsanimasjoner her.

          Spill HZD også se Moana og du kommer til å få et hakeslepp uten like. Selvfølgelig kan ikke GG komme på nivå med WD Animation Studios, men det går da an å prøve. Samme gjelder Mass Effect (ser ikke lovende ut) og Witcher3 (selv om sistnevnte var grådig bra allikevel).

          Det er på tide for utviklere å enten kaste mere ressurser på karakteranimasjoner og/eller utvikle ordentlige verktøy for å få gode karakteranimasjoner til på en effektiv måte, i likhet med WDAS.

          Faktum er at folk i dag har latterlig lave krav til noe som helst. Hadde det vært meg som anmeldte dette spillet, et spill som legger mye fokus på storytelling, så ville jeg iallfall trukket det en hel karakter på grunn av dette. Karakteranimasjoner er j*vla viktig.

          • Marius Waage

            Ja jeg svarte Marte, men siden jeg la ved en youtubelink, så ble den ikke godkjent. Grunnen til at jeg i hele tatt tok opp dette var egentlig pga sekseren, som betyr at hun ikke har brydd seg om noe av dette i hele tatt.

            Jeg vet at dette spillet har over 5 timer med mellomsekvenser, og hvis mange av dem har dårlig utførelse slik jeg har sett så mange eksempler på allerede, så skjønner ikke jeg hvordan folk ikke lar dette påvirke hele opplevelsen. Altså sekseren indikerer at hun ikke har brydd seg om dette overhodet. Så jeg lurte egentlig på om spillet hadde blitt patchet.

            Men nå har jeg snakket med noen flere, og spillet har tydeligvis ikke det. Og dette spillet scoret skyhøyt over hele linja. Folk rett og slett ser ut til å ikke legge merke til disse tingene, det er nesten litt snålt. Jeg blir nødt til å spørre meg selv, om det hadde vært slik om dette spillet hadde en mannlig hovedrolle.

            • Sorry treig moderering! Har godkjent lenka nå 🙂

              Men hva i all verden har kjønnet på hovedpersonen med kvaliteten på animasjonene å gjøre? Det er da vitterlig både mannlige og kvinnelige rollefigurer i spillet.

              Jeg synes ikke lipsyncen var noe problem overhodet, det ldelegger ingenting for spillopplevelsen og ser da ingen grunn til å trekke for dette.

  • Trond Sinfour Borgersen

    Hadde ikke Switch og Zelda kommet 3 mars, så hadde nok dette spillet stått på toppen av listen min. Men siden The Last Guardian fortsatt står i hyllen uåpnet, så blir det nok en stund til jeg kjøper Zero Dawn.

    • Fredrik Thoresen

      Zelda: Breath of The Wild (Wii U) er allerede lekket, om du ikke vil vente.

      • Trond Sinfour Borgersen

        Zelda og Switch er på vei med levering i morgen. så tror det skal gå heeelt fint 😉

  • PS4.no

    Suveren i 4K på PS4pro. Nioh fungerte (for meg) best i 1080/60fps, her velger jeg motsatt. Setter pris på at anmelder her har også fokus på spillets prestasjon,noen mener det ikke betyr noe…

    • Adian

      Høres ut som du er marketføringssjeffen til PS4, eller?

      • PS4.no

        Liker bare å spille gode spill på Playstation , setter krav til Innhold og ytelse. Har ingenting godt å si om siste og kommende spill fra Ubisoft. Sikkert suverene på PC.

  • Ola Hansen

    Spillet har fortsatt ikke greid å sluke meg. Jeg synes det blir for teit med dyr som er roboter.

  • Truls Johnsen

    Pokker….. Også jeg som akkurat har kastet kron og mynt mellom dette og «Masseffect Andromeda»….. og Masseffect vant… 😁😁

  • Bård Solvik

    Nokon som veit kor mykje tid ein bør bruke for å runde spelet — inkludert gode sideoppdrag som er nemnd i meldinga? Veldig glad for at meldar her meiner utviklarane har gått for kvalitet over kvantitet. Det er fint for oss som har avgrensa med tid til å spele og difor ikkje blir ekstatiske av spel som promoterer seg som «massive».

    • Tipper gjennomsnittet ligger på i underkant av 40 timer, eller noe sånt. Men er du en som bare MÅ FULLFØRE ALT! sånn som meg, så snakker vi omkring 50 timer.

      • Bård Solvik

        Redd for at vi er like på det området der, ja. Då har eg tre spel eg vil kome meg gjennom i løpet av året som alle kjem i mars.

        • Jeg tipper Zelda og Mass Effect? 🙂

          • Bård Solvik

            Stemmer det. Spel for oss som har levd ei stund og har ein hang til seriar. Ein del av meg håpar difor at uansett kor bra dette spelet er, so blir det med denne utgåvå.

  • Haakon Tangvald-Pedersen

    Kommer dette spillet til PC’en en gang i framtida?

    • Tim Steen

      Neppe da det er en Playstation exclusive, dessverre :/ Skal sies at dette heller ikke er et spill man «kan prøve hos en kompis», for man må få med seg hele introen og forhistorien fordi det bygger hele forholdet til karakteren Aloy. Og etter introen, altså tidlig i spillet er det en del dialoger som hinter ganske sterkt til endel av hva som foregår egentlig, og mulig til hva som kommer. Med tanke på hva som blir sagt tidlig i Zero Dawn tror jeg dette kommer med oppfølgere, eller store DLC’er senere; men som du spurte om da sannsynligvis ikke til PC.

      • PS4.no

        At det er eksklusivt er ikke noe «dessverre» for PS4, spillet blir da optimalisert for konsoll å slipper på gjøre kompromiss.

        • Adian

          Optimalisering?? Det er tull, det er kapitalisme, dessverre.
          Guerrilla Games, the company that developed Horizon Zero Dawn, is «wholly owned» by Sony Computer Entertainment Europe, which means the studio’s whole purpose is to create cool games exclusive to PlayStation platforms. The casual term for this type of studio is a «first-party» studio. Another example is 343 Industries, which makes the Xbox-exclusive Halo games.

          • PS4.no

            Du får laget ekstra «cool games» for PS4 når du ikke tar hensyn til andre,noe som igjen øker salget. Så kanskje vi ser samme sak fra litt forskjellig vinkel og er egentlig er litt enige ??

  • Joakim

    Synes konseptet med dyr i robotform er noe rart. Også at hovedpersonen er en slags jegerdame er ikke veldig appellerende.. Tror jeg sparer pengene til masse effect!

    • Det er vel heller roboter i dyreform 😉 Men ser det er flere som sliter med akkurat det, hehe. Men når det gjelder hovedpersonen, så går du glipp av en av de tøffeste figurene jeg har spilt på en stund i hvert fall. Og jeg tør påstå at jeg spiller mer enn gjennomsnittet.

    • Tim Steen

      Synes faktisk at akkurat det at det er en kvinnelig protagonist var en genial tvist av Guerilla. Det understreker mer kampen om å overleve fremfor den klassiske macho helten som løper rundt å dreper. Hjelper spillet mye at de valgte en utradisjonell vinkel på dette punktet synes jeg. Tror ikke du ville hatt noe problem med dette, verken jeg eller sønnen min hadde noen følelsesmessige problemer med dette.

      • AndyAce83

        «klassiske macho helten som løper rundt å dreper.» Men en ny 3D modell med feminine former som løper rundt å dreper? Stor forskjell.

        • Tim Steen

          Ja.

          Vet ikke om du har spilt noe av HZD, men mener dette endret undertonen i spillhistorien mye. Bra for spill kulturen at vi får flere kvinnelige hovedkarakterer er det sikkert også. Aloy er forresten ment å være en kvinnelig protagonist i spillet, og ikke en 3D modell med feminine former.

          • AndyAce83

            Prøvde å påpeke ditt overfladiske forhold her. Tror du mottok budskapet. Det kalles «virtue signaling». Når folk liker noe ikke fordi det er bra eller fordi det nytt men fordi det er «korrekt». De fleste spill jeg har har 50/50 kvinne-man aktører (Resident evil 0-6 +Rev 1 &2, Portal 1 &2, Fallout 3 & NV, Shelter, osv). Det er bare tullball at kvinner er underrepresentert i spill.

            Hvis du har et problem med «klassiske macho helten som løper rundt å dreper.» så er det du som som kjøper trau-spill. Lavpannede spill for massene. Du imponerer iallefall ikke meg med slikt tullball. Hva gjør hun? Hva skiller dette spillet fra Tomb Raider (2013) annet enn at du dreper robot dyr istedet for vanlige dyr? På hvilken måte blir kjønnet her vesentlig for en god spillopplevelse eller historie? Du har sikkert ikke peil, men du mente korrekt og da skal det være greit. Kjedelig og banalt.

            • Tim Steen

              Prøvde ikke skape noen debatt hva angår kjønn egentlig, tenkte mest på akkurat dette spillet. Har ingen problem med at spillprodusenter retter seg mot en spesifikk målgruppe; menn, kvinner, afrikanere, småbarn, eller hva det måtte være. Korrekthet kunne jeg ikke brydd meg mindre om innenfor hva fornuft og anstendighet tillater. Historisk sett er det bare fakta at av spillbare karakterer er menn overrepresentert, uavhengig av hva jeg eller du måtte mene om saken; dette finnes det masse informasjon om, og du er bare et Google søk unna den statistikken, så jeg kan sitere Hans Rosling på den: «Jag har rätt och du har fel». Jeg kan ikke helt se hvor du egentlig forsøker komme fra da jeg aldri har forsøkt å si at det ikke finnes spill med kvinnelige rollefigurer som både skyter og dreper, ei heller hvorfor du skulle bli så provosert over min opprinnelige kommentar. Har heller ikke spesifikt sagt at kvinner er underrepresentert i spill, selv om jeg mener det er slik. Det er åpenbart at det er min mening jeg formidler hva spillet HZD angår, ikke din eller noen andres. Så her ser jeg egentlig ikke mye å prate videre på for min del, og så lenge du angriper person fremfor sak kommer du neppe langt med andre heller.

            • Tim Steen

              Biter ikke på agnet ditt. Prøv bedre en annen gang. Skitt fiske! 🙂

      • ola hansen

        lol, kvinnelig hovedrolle er «genialt»… ganske mange spill har kvinnelige hovedroller og karakterer. Å kalle det genialt er bare… rart.

        • Tim Steen

          Ikke mange. Circa 4% av alle spill iflg. en undersøkelse for en stund siden, har nok forbedret seg med noen prosent siste par tre årene kanskje, husker dessverre ikke hvem som lagde statistikken så kan ikke gi deg referanse på den. Google. Men jo, «genialt» var kanskje å ta litt i 🙂 – har ikke allverdens å si hvilket kjønn det er for min del uansett, men passet bra i HZD, genialt eller ei 🙂

  • Trine S

    Multiplayer-dynamikk er alt som betyr noe! Dette høres svært generisk ut, sanke ressurser over alt man går, forferdelig! Gamle San andreas med 2000 ekte meneskespillere, det er gøy.

    • punchdrunk

      Jeg er ikke konsoll spiller, men har sett på en venn spille dette på PS Pro i 4k. Jeg sikler etter å få dette over på PC. Det er et av de beste spillene jeg har sett på lenge. grafikken er topp, kampene er fantastisk underholdene og sidequests og hovedhistorien er fantastiske. Hvis jeg skulle brukt penger på en spill eller to så er dette lett verd det. Kompisen min rangerer dette som et av hans topp 5 spill all-time.

      • Kjøp deg PS4. Du får så mye mer med på kjøpet.
        Nemlig en fullverdig konkurrent til Apple TV.

        NRK- appen er smooth.

        • Stein Johansen

          Eller så kan man kjøpe Chromecast av og til på tilbud helt ned i 250,-

    • San Andreas er dritt fra Satan selv.

  • Erland Nettum

    Skjønner jeg må skaffe meg dette. Noe å gjøre mellom IB og Destiny 2.

  • Tanja Wetterstedt

    Interessant anmeldelse helt inntil avslutningen av den siste setningen. Da kastet jeg opp litt i munnen min.

    • Uff, så kjedelig da. Du får pusse tenna! 😉

      • SkyDude

        Men kommer dere ikke med en Zelda-anmeldelse?

        • Jo! Men Aftenposten var det eneste norske mediet som fikk Switch og Breath og The Wild før release av Nintendo. Alle andre måtte vente til lanseringsdatoen, så blir ikke anmeldelse fra oss før ut i neste uke en gang.

  • Stein Johansen

    Noe sier meg at anmelderen ikke har spilt Witcher 3

  • StianY

    Hvordan kan *absurd smal og liten del av et enormt spill* skje og samtidig får spillet full pott! *rantrantrant*

  • Svein Nilssen

    Bra anmeldelse. Er skikkelig hekta på spillet selv.

  • Jomar Bakkeli

    Jeg legger merke til at teksten på det femte bildet er på norsk. Er spillet det? Er det vanlig med spill på norsk nå?
    (Mulig dumt spørsmål men har ikke kjøpt eller spilt noe siden Gta V…)

    • PS4.no

      Norsk tekst,engelsk tale.

    • Norsk tekst ja, men engelsk tale. Ser oftere og oftere norsk teksting og norske menyer på større spillutgivelser.

      • MrTerje

        Spill som er utgitt av Sony kommer nesten alltid med norsk språk, det virker som om de har en policy på det. Det gjelder sikkert endel andre utgivere også, men Sony er absolutt flinkest om dagen.

  • Whoooooooo gives a crap

  • Hvis du ikke lar deg overbevise av alle anmeldelsene så er det ingenting som vil overbevise deg. Best å spare penga i så fall. Jeg syns det var på grensa til et mesterverk, personlig.

  • Pia Amariel

    Hvorfor må jeg være blakk akkurat nå? 🙁 *vil ha*

    • MrKash

      Jeg har massive mengder penger! Og forhåndsbestilte det for 1 mnd siden ca 🙂

      • Pia Amariel

        🙁

  • tronrii

    Kanskje hvis man er på syre. For det er tydeligvis form og farge som betyr noe fra denne anmelderen

  • Slartibart

    Såååå… han synes dette er det værste spillet noensinne ene og alene fordi han ikke liker storyen?

    Ja det må jo sies å være et skikkelig seriøst review.

  • MrTerje

    Tror du bør finne deg en annen anmelder å se på. Eventuelt se flere før du konkluderer. Horizon får høy score av de aller, aller fleste.

  • ola hansen

    Fantastisk grafikk, bra men generisk game/gunplay, banal historie og figur symbolikk. Typisk bait for anmeldere som er livredde for annet enn å være politisk korrekt. Å ha en kvinnelig protagonist er like sjokkerende og risky som en film med en homofil i hoverdrollen… ikke risky i det hele tatt. Tvert imot, mye gratispoeng fra feige anmeldere.

  • Gadgetfreak

    Spillet ser fantastik ut, gleder meg til å se review av Zelda også, jeg sliter veldig med om jeg skal kjøpe Nintendo Switch eller Playstation 4 Pro, ut ifra alle spillene som kommer så tror jeg faktisk nesten at jeg må ha begge, men da må jeg få igjen på skatten xD