Sophie Elise - All Your Friends (låt)

Umodent føleri

På musikkfronten viser Sophie Elise igjen at hun har særdeles lite å komme med.

Sophie EliseBlogger, reality-personlighet, forfatter, DJ og nå artist. Ja, Sophie Elise Isachsen har tidligere gitt ut to singler – både marginalt tålelige «Love Like That» og mindre fordøyelige «Lionheart» – men denne gangen er det visst for alvor. Universal har nemlig et nytt medlem i stallen sin, og etter seks måneders arbeid er nå «All Your Friends» unnfanget for offentligheten.

Med andre ord kan alle som har mesket seg i hennes personlige utleveringer om kjærligheten nå høre hvordan det manifisterer seg som musikk, for som hun blant annet har skrevet på bloggen sin; denne, til sammenligning med hennes forrige singler, har hun visst skrevet helt selv.

Sangen er en slow jam med elementer av både pop og R&B. Det gode er at den rolige og milde produksjonen har en viss appell. Dessuten går Sophie Elise ikke i fella denne gangen ved å bruke én totalt overmelka akkordprogresjon slik mange poplåter gjør, og som hun selv gjorde på «Lionheart». Dette er et pluss, men de er sterkt underrepresenterte på denne låta.

Sophie Elise viser på «All Your Friends» at hun fortsatt er en forglemmelig sanger. I tillegg til å vise mangel på særpreg og karisma er hun heller ikke helt i mål med selve diksjonen, som kanskje viser seg tydeligst i første linje. Og apropos lyrikken; den er et kapittel for seg selv. Ikke bare er teksten fantastisk klein og lite smart med linjer som «I’m doing shots before I meet ya, can’t be sober when I greet ya» og «this ain’t a stand up show, what were you laughing for» (tror jeg, diksjonen er som sagt ikke helt klokkeren her).

Men med refrenget, hvor hun synger «Baby, I’m gonna fuck all your friends», som i «jeg skal ligge med vennene dine for å gjøre det skikkelig kjipt for deg», framstår hun både smålig og umoden. Uansett hvordan kvaliteten på selve låta er, gir dette et ordentlig dårlig og flaut inntrykk. Remedien er på ingen måte mellomspillet som kutter til at Isachsen liksom snakker i telefonen og har en smertefull samtale. Det er så teit at jeg får vondt inni meg.

Når dette sammensuriumet av et musikkstykke omsider er ferdig knadd er «All Your Friends» både kraftløs, for det meste smakløs og uengasjerende, dog ørlite fengende, selv med sitt platte dropp. Små detaljer viser at Isachsen ikke er fullstendig på avveie med musikken sin. Men det skal sies at om fremtidig materiale fra Sophie Elise er på samme nivå som dette, så har hun egentlig ingenting godt eller vettugt å komme med. Det trenger vi bare ikke.

Nicolay Woldsdal

  • theperlwalker

    Kjør debatt …

  • Soppien Elise har da vel av mange blitt sammenlignet med alt fa Joni Mitchell til Adele mfl. Låten kommer til å bli streamet i titusentalls ganger. Dette handler jo om Norges mest intellektuelle, samfunnets mest kritikerroste samfunnstemmer. Når kommer det ei samleplate der de mest kjente Bloggere og selfie diggerne bidrar….. Gjerne ei plate av godt brennbart papir spør du meg.

    • Tore Lervold Hoyland

      Å sammenligne dette med Joni Mitchell er pur blasfemi…..

      • Her på Berget så blir nok Joni Mitchell for en mygg å regne når det nå kommer et kommersielt mesterverk fra en av vår tids største og viktigste politiske stemmer.

        • John_Tangeraas

          Ronny, jeg deler din innsikt. Verden er et rikere sted nå som musikken, politikken og lyrikken, har fått en ny, sterk stemme. Hennes ord er hennes sverd.

  • Oystein Tiktaalikson

    Universal er som Mtv, ikke no musikk bare reality. Husker de ga ut musikk før, det var tider det.

  • Mjolz

    Dette er hetsing av Sophie Elise. Hun kommer her med et viktig og høyaktuelt kunstverk. Stream i vei og ja takk til mer! – Tom Jones

    • Fredrik Thoresen

      Sarkasme, formoder jeg?

      • Mjolz

        Jepp, bortsett fra første setning som faktisk stemmer bittelitt.

    • Mattis Finstad Hansen

      I see what you did there.

  • Glenn Patron

    gjesp

  • komkomtip

    «Dessuten går Sophie Elise ikke i fella denne gangen ved å bruke én totalt overmelka akkordprogresjon slik mange poplåter gjør, og som hun selv gjorde på «Lionheart».»

    Lei kommentar. Du viser bare at du ikke vet hva du snakker om.

    • Frank Høvin

      Interessant. Kan du utdype det?

      • komkomtip

        Akkordprogresjonen er F-G-Am og noen ganger går det til C-dur etter Am. Altså samme progresjon som: ET – Katy Perry, Beauty and a beat – Justin Bieber, Firestone – Kygo, Material Girl – Madonna, When You Were Young – The Killers, Jag Kommer – Veronica Maggio og en million andre låter. Altså Sophie Elise (eller mest sannsynlig produsenten) går altså i den såkalte «fella». Men det er ikke noen felle, det er sånn poplåter er. Enkle, lett gjenkjennelig progresjoner. Og uten å ha hørt låta «Lionheart» tør jeg vedde på at den låta inneholder minst 3 av de samme akkordene, om ikke alle. I-IV-V-VI. Musikkanmeldere i P3 viser gang på gang at de har veldig begrenset kunnskap om musikkteori, musikkproduksjon etc. De burde slutte å kalle det en musikkanmeldelse. Det er ikke det det er. Det er bare svada som ikke på noen som helst måte beskriver musikken. Hva betyr det f.eks. at musikken er «smakløs»? P3s musikkanmeldelser er ufaglærte personers subjektive beskrivelse av hva de tror de hører.

        • Robert Paulsen

          Hallo, er du ny til konseptet anmeldelser? Dette er såklart kun én enkeltpersons personlige smak og mening. Og hva ellers skulle en anmeldelse være? Det finnes ingen absolutt objektivitet!
          Det er folk som ikke liker Mozart eller Fight Club. Tar de feil da? Det er selvsagt deres personlige smak og rett til å mislike hva de vil.
          Og ingen bryr seg om musikkteori og hvordan akkordene går frem. Noe er smakløst hvis det er kitchy, noe teksten hennes er, som anmelderen forklarer fra sitatet: «Baby, I’m gonna fuck all your friends». Dette er trashy!

          • komkomtip

            Jeg er ikke ny til konseptet, nei. Men en endring i konseptet hadde vært fint. Er fullstendig klar over at få bryr seg om musikkteori og «hvordan akkordene går frem». Poenget mitt er at anmelderen ikke burde uttale seg om det, når det er tydelig at han heller ikke bryr seg så mye om det.

            • Siv_Hagen

              Ja, jeg hadde inntrykk av at kommentaren din kun var for å markere at du vet hva en akkordprogresjon er. Gratulerer med det!

              • komkomtip

                Unnskyld. Var ikke meningen at det skulle oppfattes på den måten. Jeg er ikke så god til å uttrykke meg i skriftlig form. Er ment som et ønske om å få mer kompetente folk til å ta seg av disse anmeldelsene. Synes de som bruker ekstremt mye tid på å lage musikk fortjener mer enn bare svada. Jeg har ikke noe behov for å markere at jeg vet hva en akkordprogresjon er. Det er ikke så mye å være stolt av.

        • RiksyWiksy

          «Altså Sophie Elise (eller mest sannsynlig produsenten) går altså i den såkalte «fella». Men det er ikke noen felle, det er sånn poplåter er.»

          Han (artikkelforfatter) bekrefter jo at det er det «mange poplåter gjør», som han skriver. Slik jeg oppfatter dette, er det mest sannsynlig du som har missoppfattet setningen du kritiserer. Når artikkelforfatter skriver: «Dessuten går Sophie Elise ikke i fella denne gangen», så mener han nettopp det han skriver, at SOPHIE ELISE (ingen andre) går i denne fellen. Du tillegger forfatteren en mening han ikke har når du hevder han snakker om en generell felle. Det er ikke det han gjør. Det kan være en felle for Sofie Elise, fordi hun ikke er et stort nok talent til å klare utnytte så velbrukte akkordrekker, som han videre skriver at hun heller ikke klarte i «Lionheart». Det betyr ikke at det er noen felle for Veronica Maggio og Madonna av den grunn. Kunsten i popmusikk er jo som regel å kunne utnytte enkle grep slik at det likevel blir genialt, og til og med ganske særegent, eller i alle fall med en personlig signatur. Han mener åpenbart at S. Elise ikke er artist nok til å utnytte disse godt, og at hun derfor burde holde seg unna så velkjente grep, ettersom det da blir veldig tydelig hvor middelmådig hun er.

  • Jan Thore Olsen

    Brukbar som lullaby – zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  • Robert Paulsen

    Men likevel nok til at VG-lista tar hun med rundt omkring i landet på sin ‘sommerturne’ og gjør henne til en musikk-kjendis. 12-14 åringene vil svelge unna alt de får presentert. Hvem brydde seg sist om hva teksten sa? Barna kan få se ‘kendiser’ som de kjenner igjen fra tv og internett. Klart de vil kose seg. Dette blir vinn-vinn.

    Problemet er vel at Norge er et lite land. Med for mye penger. Men samtidig med lite talent på musikkfronten som kan selges til massene. Men Norges grådige musikkbransje er fortsatt på leting etter en norsk ‘Britney’ eller ‘Miley Cyrus’ som de kan selge og tjene penger på. Derfor får vi talentløse folk som Sandra Lynd Haugen, Sophie Elise, tidligere bloggeren ‘Voe’ og også til en viss grad Tone Damli Åberge som promoteres og er i musikk-medias søkelys. Enda de er komplett blottet or musikalsk talent.

    De er unge, pene og kan genererer klikk og ‘likes’ på mediene. VG-lista kan ta de med rundt på sine sommershow og gi folket brød og sirkus til folket slik at de reelle politiske problemene ikke får fokus og
    de kan drive med manipulering og tåkelegging av folkeopinionen om faktiske viktige saker. Disse menneskene er kun brikker i et digert propaganda-apparat. Det er derfor de fremheves, enda det ikke er tvil om at de har INTET å tilby, hverken på musikk-siden eller samfunnsdebatt-siden. De er ikke dype eller intelligente nok til det, de er bare født med et salgbart ansikt. Alternativt operert inn implantater på de rette stedene.

    • Are Solberg

      *henne!

    • Du skal ha all heder og ære for dine ord og skildringer, jeg er av samme oppfatning.

      En annen ting jeg ei heller skjønner er hvorfor den uavhengige statskanalen vår har ett så nært samarbeid gjennom tiår med en så stor kommersiell aktør… Sist jeg sjekket så betalte ikke jeg eller du for den saks skyld lisensen for at NRK skal promotere en kommersiell aktør, enten det er småpenger eller ei i fortjeneste for de. Jeg har en smule anelse at Schibsted ASA (eier VG) kan stå på egne ben uten hjelp fra NRK. NRK har fortsatt Urørt, men det konseptet får på langt nær like mye publisitet som VG-lista og Urørt-konseptet burde de «pushe» mer uavhengig av «likes, klikk og engagement-ratings» fordi det faktisk er bra og hjelper folk opp og fram, fremfor å hjelpe de som egentlig har det jævlig bra fra før, men likevel aldri får nok…

      Men men…
      «Where there is money to be made, there is crap to be published»

      Jørgen Forsell

    • Terje Sandberg

      Dette er jeg helt enig i! Godt innlegg.

    • Tore Lervold Hoyland

      Massene bryr seg dessverre mer om utseende og et var catchy refreng.
      Massene vil ha sjelløs hul musikk…..

    • svein strømmen

      for en vanvittig idiotisk ting å engasjere seg så mye i

      • Demos Last

        Nei, tvert imot

    • Einar Olsen

      Meget bra innlegg.

    • Mattis Finstad Hansen

      Enig i det du skriver. Jeg vil likevel nyansere litt ved å påpeke at Norge har tullete mye talent når det gjelder musikk, hvis man ser bortenfor VG-Lista. og P3.

  • erik jensen

    Bloggere er vel den største indikasjonen på at verden har blitt grunnere og litt dummere etter internett.
    Bloggere får betalt for å mene noe, som igjen betyr at man aldri kan stole på noe som står på en blogg! Ingen av oss vet om det er bloggerens mening eller Coca-Cola sin mening. Allikevel velger mange unge å idolisere disse reklameformidlerne, som er et langt mer dekkende ord for denne businessen, og det er bare trist å se på…..

    • Det er vel noe av det samme som jeg ser mer av i de vestlige mediene, at «eksperter» «kommentater» osv. blir pushet fordi redaktør-ansvar og journalistisk ansvar frafaller når noen andre ikke koblet til de ytrer seg… Styrelederne bryr jo seg mer om reklameinntekter enn innhold, virker det som.

      Jørgen Forsell

      (edit: skriveleif)

    • Sturla Sæthre

      Verden er ikke blitt dummere, men jeg tror dumhetene kommer klarere fram, takket være internettet.

  • Fredrik Thoresen

    Du store min, nå ble jeg overrasket.

  • Elise Kristin Røthe

    Har akkurat vært innom bloggen til Sophie Elise og hørte en liten snutt av den nye låten hennes etter å ha lest ditt innlegg her. Teksten i refrenget høres umodent ut, det er jeg enig med deg i. Likevel vil jeg med dette gjerne minne deg om at Sophie Elise og vi alle er i kontinuerlig utvikling fra fødsel til død.Jeg tenker at her kan det nok kommer mer i fremtiden av tekst og eller musikk. Hun tør å stikke hodet ut selv om hun vet at Jante lever der ute.Det er flott. Det er bare å ønske lykke til med mer skapende virksomhet!!

  • Tom Reinhold Bäcker

    Kan man høre dette uten å betale?

  • Jomar Bakkeli

    Og selv om både damen og musikken er totalt uinteressant kommer denne tråden til å samle flere kommentarer enn resten av NRK-artiklene samlet har gjort denne uken. Pliiiz folkens, kan vi ikke bare ignorere skjiten?

    • Fredrik Thoresen

      Saftige, knasende agurker. Ssslurrp.

  • Tore Lervold Hoyland

    Dummeste «musikken» jeg har hørt på lenge.
    Plastikk musikk for plastikk folk.
    Terningkast 1.

  • FrodeFF

    Bloggen hennes har forlengs fått terningkast 1 av meg grunnet produktplassering, reklame og overfladiskhet som langt overgår amerikanere…

    • Tore Lervold Hoyland

      Sex er vel det eneste som selges i pop bransjen.
      Takk og lov for at det finnes mange andre sjangre med ekte musikere som lager musikk basert på musikk som kommer fra det indre og ikke bare det ytre.

      • Mattis Finstad Hansen

        Stiller meg hundre prosent bak dette. Tommel opp!

  • skreppo

    herregud, greit at du ikk liker låten, men å synke så lavt som du gjør…….. må si det er modent gjort av deg.

  • Birgitta Sol Garvik

    Var inn og hørte nå .
    Selve stemmen er da ikke så verst.
    Men dette banale refrenget ; ‘Fuck all your friends….’

    Jeg mener. Hvis noen skulle fotografere dette stuntet hennes blir det jo litt hult om hun kommer og sutrer voldsomt i ettertid !!
    Falske toner !!

    • Tore Lervold Hoyland

      Stemmen er ikke noe spesielt bra heller da, en helt vanlig stemme med autotuning lagt på.
      Du og jeg hadde ikke gjort det noe verre, for å si det sånn.

      • Birgitta Sol Garvik

        Ja , det er mulig det var en slags effekt .
        Men jeg syntes det lignet sånn noen lunde andre ‘coole’ poplåter.
        Ikke verre . Ikke bedre.

  • Einar Olsen

    «Sophie Elise har sluppet sin tredje låt for å satse mer på musikkarrieren». Låtene kom i 2014, 2015 og 2017. Med andre ord er albumet klart rett før hun fyller 40?

  • John_Tangeraas

    «I’m gonna fuck all your friends». Noen som veit hvem han typen hun synger om er og om han evt. trenger flere venner?

    • Birgitta Sol Garvik

      Er det ‘hevn fuck’ hun synger om ?

      • John_Tangeraas

        Jeg er klar for hennes hevn, måtte den treffe meg. Gjerne snart.

    • Zenit99

      Bettina Thodesen.

  • Leonard Hanson

    Tror neppe at hun ville kunne utfordret Jeanette MacDonald i «San Francisco» (1936): https://youtu.be/QvK_gD3ulaw?t=84

  • Mattis Finstad Hansen

    Har nå hørt låta All your friends og jeg er ikke imponert, verken av tekst, melodi eller vokale prestasjoner. Men den kommer til å streames til den store gullmedalje alikevel. Folk bryr seg mer om kjendiseriet enn musikken.

    Uansett; sangen er som vanlig et tusen-på-dusinet produkt for folk som ikke bryr seg om musikk. Den passer veldig i tiden og er akkkurat passe edgy nok for P3 og VG-lista, men mangler kvaliteter som holder den aktuell over lengre tid. Den bunner ut i konseptet Blogger/realitydeltaker som vil bli musiker og kvaliteten bare bekrefter dette. Det er kanskje lett å bli revet med av føleriet rundt sangen og artisten, men jeg kjøper det ikke. Jeg likte det ikke i det hele tatt.

    Heldigvis er jeg bortskjemt med gode og fantastiske kvinnelige vokalister og musikere i hovedsfæren min, som virkelig overbeviser sterkt med variasjon, stemmekontroll og naturlige kvaliteter musikkmessig. Derfor vil denne sangen gå forbi som et medioker glimt på en fredag i August og bare bli med det.

    En liten sidenote og kuriositet; lot Spotify gå etter at All your friends var spilt ferdig og det var fascinerende hvor likt og kjedelig alt hørtes ut. Sophie Elise, Astrid S, Markus og Martinus med flere. Jeg er glad det finnes mer utfordrende musikk der ute, også norsk musikk

  • Sven Berglund

    Snakk om å melke kua for alt den er verdt…

  • John Sandvik

    Det er tydelig at alle som har kommentert plata har streamet og lyttet gjerne flere ganger. Da har utgiver allerede oppnådd mye; hun har satt igang diskusjon, har rørt mange på forskjellig vis, har engasjert mange og alle skal jo ikke like alt. Jeg har ikke hørt låta og kommer heller ikke til å streame den… Bryr jeg meg? Tror ikke det …😂😂

  • Eva Slyngstad

    Sofie Elise er veldig flink og fortjener med ros enn dette. Plate er god. Alle artister som har kommet fra Nord-og Midt-Norge både tidligere og i dag har gjort det veldig bra og er særdeles flinke alle sammen. De er oppdaterte og lager låter som er fengende hitlåter og det er krevende nok i seg selv. Kunsten er å få folk til å like det og at det kan kalles hit-låter…Det lykkes artister fra Nord,- Midt- og Vestlandet med. Men ikke artister fra Østlandet. De har ennå ikke klart det. Heller ikke A-ha som toppet Bill-board er noe særlig syns jeg. Det er en genre det ikke går an å bli klok på. de toppet Bill-board kun pga tegnefilmen(som først ble publisert). Musikken til A-ha er middels. Men artister fra Nord og Midt samt Vestlandet har absolutt peiling og lager god musikk. Det gjelder både Lene Marlin, Anneli Drecker, Markus og Martinus, Astrid S., Røysopp, m.m.fl. Samtlige har gjort internasjonale karrierer(Markus & Martinus kommer nå) og det kan man ikke si om artister fra Østlandet. A-ha slo igjennom pga tegnefilmen i musikk-videoen men musikken er gjennomsnittlig. Alle artister fra NORD,- MIDT- OG VESTLANDET er svært dyktige sammenlignet med artister fra Østlandert som må slutte å kritisere folk frs Nord,- Mist,- og vest. Det gjør de fordi de er sjalu og ikke klarer å få det til selv. De har som sport å kritisere alt og alle som ikke kommer fra Østlandet. Se bare på innlegget nedenfor her av Martin Finstad Hansen. Han ramser opp alle artister fra Midt- og Nord-Norge og kritiserer negativt men han tar feil fordi alle disse artistene har hatt stor suksess….og er dyktige. Samtlige gjør karrierer internasjonalt og i utlandet tror jeg kunnskapen om musikk er større enn Hansens. Han har ikke peiling. Jeg er låtskriver og vet at musikken som Astrid S., Røyksopp, o.a. (også tildels Markus og Martinus), m.fl. rfa notd og vest,- produserer gode låter med høy kvalitet og som er ‘in’ i tiden. Hele vestlandet er gebierklært i fht musikk,- ikke minst bergensartistene. De er fantatske. Det er det dette handler om. Produsere gode hitlåter som er in i tiden og fenger men samtidig med kvalitet. Det er vanskelig. Indie- artister er helt ut….Det er selvsagt bra at Aurora og ‘High-as-a kite’ finnes,- men jeg tror ikke de har utviklingspotensiale. De kan selvsagt lage flere lignende plater men de er litt låst til genren som kan bli ensformig i lengden(om de ikke fornyer seg). men for all del…De er gode de også(men kommer altså IKKE fra Østlandet. Til Sofie Elise: Gratulerer med plate: Dette går bra. Ikke la deg forsyrre av talsntl…..personer med trakasserende innlegg. Hvis de blir for ille kan du politianmelde dem. Trakassering/mobbing gjelder som psykisk vold og kan straffes med bøter eller fengsel. Lov meg at du politianmelder den neste som krenker deg på noe vis,- enten på facebook, blogg, i slike innlegg som her, ellers i media og ved krenkende direkte tale. Du kan faktisk føre dem for retten og kreve dem for flere hundre tusen i erstatning(kanskje millioner). Du må love meg å ikke godta dritt fra noen mer og anmeld de som ypper. Tips: Ta kontakt med Astrid S. og Stargate i USA. Jeg kjenner dem. De er trøndere med internasjonal braksuksess. De vil hjelpe deg videre. Bare unngå Katy Perry» fra Sandefjord og hold deg til Universal. Ikke ‘hopp av’ til Simon i London, f.eks som Ina . W. nylig har gjort. Det var en tabbe av henne. Simon har bare ‘Olga Mikalsen’ og avdanka One Direction i stallen. Å gå dit var en stor feil. I.W. må snarest gå tilbake til Universal…. Lykke til S. Elise og ta kontakt med Astrid S. og Stargate.(Jeg kan høre for deg). Tips 2: tren på syng sterkere….gjør sangøvelser og ta sangtimer + Det kan også være et puff i karrieren og flytte utenlands så snart du kan. Dette landet består bare av jantelov og mafia i musikk-industrien og ellers på andre områder også både i off.- og privat sektor….Det er ikke sunt og ødelegger både folk og karrierer….Lykke til…Stå på…
    Sofis Elise er et taltn og vil klare seg godt og kunne få suksess også med musikk.

  • Eva Slyngstad

    En til fra meg: Selvfølgelig er det noen gode artister fra Østlandet også. Jeg var litt drøy i mitt innlegg. Bl.a. Marit L. Hun lager mange gode låter. Unnskyld. Du er god låtskriver. Og det er en artist til som er veldig bra: En av mine tidligere elever Ad…. fra Horten. Jeg kan ikke skrive hele navnet men man skjønner hvem det er. Ad…. skriver kjempebra låter selv. ‘Singing songwriter’-låter på nivå med Taylor Swift,- og hun synger enda bedre g spilelr gitar til…Fantastisk!!!!. Men du må slutte å synge latino-pop. Du er mye bedre enn det,- og kutt kontakten med D…..Han ødelegger din karriere. Heng i og skriv låter og gi dem ut. Det er ikke for sent men ikke bli i Horten. Det er alt for lite miljø….Ta kontakt med Astrid S. Hun skriver lignende typer låter som deg og dere passer sammen….Lykke til til deg og til Sofie Elise!!!!

  • Arne Moslåtten

    Jeg liker ikke melodien, og syns heller ikke at hun synger særlig godt. Det er jo et subjektivt synspunkt som andre kan være helt uenig i. Verre er det at engelsken er ganske dårlig. Diksjonen er også veldig dårlig, og 29 «fuck» i teksten virker litt banalt.

  • Demos Last

    Dette vesenet er utelukkende blitt kjent fordi vg, db og ap bare MÅ skrive om henne. Absurd og tragisk, både vesen og journalistikk.

  • Tom Reinhold Bäcker

    Det blir helt feil å anmelde Sophie Elise for «musikken» hun lager. Hun har muligens gitt ut en dårlig låt, men så satser hun heller ikke på å bli noen stor popstjerne. Det viktigste for henne å være synlig, slik at hun kan brukes i markedsføring for alt mulig annet. Dette gjør hun i hovedsak ved å tiltrekke seg klikk til bloggen sin, som jeg tipper er full av reklame for alt mulig rart. Skal du markedsføre på en rask og billig måte, tar du kontakt med en blogger og betaler vedkommende for å skryte av varene dine. På den måten bidrar «musikken» til å gjøre henne attraktiv som formidler av reklame. (Jeg husker at hun var med i en reklamefilm på TV for noen måneder siden, men jeg er ikke kar om å huske hva hun reklamerte for. OK, jeg er mann, 56. Bær over med meg.)

    Sophie Elises forretningsmodell er å vise frem ei unge jente som heter Sophie Elise, i alle mulige sammenhenger. Den ene dagen lager hun en single, en annen dag løser hun verdensproblemer, så får vi en runde om og med kjæresten hennes, og når tiden er moden for det igjen, får vi høre om de psykiske problemene hennes og hvordan silikonpuppene endret livet hennes.

    Og sånn går nå dagan…

    Jeg skal ikke våge å kalle henne noe i nærheten av smart, men hun vet utmerket godt at uansett hva hun gjør risikerer hun å bli kalt diverse stygge ting. Det er innkalkulert, for hos henne er all PR god PR, også dårlig PR. Livet hennes går ut på å spille rollen som Sophie Elise og få oppmerksomhet slik at hun kan selge varer.

    Hun er som en kinesisk ming-vase. Pen utapå og tom inni.

  • Jan Roos

    Wooooooow… «…har hun egentlig ingenting godt eller vettugt å komme med. Det trenger vi bare ikke.»

    Så hvorfor anmelde hennes musikk istedet for en av de mange talentfulle og komplett undereksponerte norske artistene?

  • Metodisten Kidd

    Alle disse » låtene» klippet og limet sammen på PC av middelaldrene menn i studio og med hjernetomme tekster, fuck all you friends…Så sitter en rundt pauserbordet og snakker lansering og PR. Selvfølgelig må gubben i filmen være svart. Ikke Kineser men slik som det ble. Da vet en att en får reaksjoner og i musikkbransjen der alle sitter å klipper og limer digitale snutter på PC, er all reklame god reklame. Snakk om å være kåt på oppmerksomhet. Heldigvis er slikt makkverk glemt fort