Siden 1994 har The Elder Scrolls vært en av de viktigste og mest sjangertro rollespillseriene på markedet. Store åpne fortellinger og spillområder, hvor dine valg endrer hvordan historien utvikler seg, og hvordan ulike spillfigurer liker deg – handlinger har faktiske konsekvenser i fortellingen.

Tilhengere av serien har lenge etterlyst et MMO-spill basert på spillene, hvor spillverdenen kan befolkes av andre mennesker i stedet for datastyrte figurer.

I fjor sommer ble det klart at The Older Scrolls Online allerede hadde vært under utvikling i fem år, spillet er ventet på det internasjonale markedet i år.

ANMELDELSE: The Elder Scrolls V: Skyrim – den virkelige verdenen er oppskrytt

– Du skal kjenne deg igjen

De første reaksjonene etter spillet ble vist frem til amerikanske spilljournalister i mars var delt, og flere pekte på at spillet både ser og føles ut som et vanlig standard MMO-spill. Mens utviklerne har lovt at du skal kunne spille i førstepersonsperspektiv, slik serien er kjent for, er spillet designet for å bruke fugleperspektiv.

Spillserien er også kjent for å ligge langt frem i bruk av teknologi, Skyrim-spillet bød på detaljrike omgivelser og god spillgrafikk. The Elder Scrolls Online ser, etter min mening, noe utdatert ut, men utviklerne i Bethesda lover at spillet skal være i ånden til forgjengerne.

– Når du setter deg ned for å spille skal du føle at du er i et «Elder Scrolls»-spill, fortalte spillsjef Matt Frior til nettstedet Polygon.com.

Hva mener Filmpolitiet? Skjermbildene imponerer ikke på den tekniske fronten, en spillvideo som ble lekket på nett i helga tyder på at kvaliteten på teksturene er ganske lav (videoen er nå fjernet). Om fullt stemmelagte datafigurer, dynamisk utvikling av spillfigurer, og en rekke andre funksjoner, vil veie opp og by på en moderne MMO-opplevelse, gjenstår å se.

Hva mener du om «The Elder Scrolls Online»? Legg inn din kommentar under traileren.