Hopp til innhold

Ny «Star Wars»-trailer på vei mot å bli tidenes mest sette på internett

Banket både «Jurrasic World» og «The Avengers: Age of Ultron».

En mørk skikkelse med et tydelig Sith-kjennetegn i den nye «Star Wars»-traileren.

En mørk skikkelse med et tydelig Sith-kjennetegn i den nye «Star Wars»-traileren.

Foto: The Walt Disney Company Nordic

Regissør J.J. Abrams har helt siden han tok roret på den nye Star Wars-trilogien hatt en tydelig strategi rundt den syvende filmen: Fortell minst mulig til publikum og bygg opp enorme forventninger.

Sist fredag dukket de første bildene fra den kommende The Force Awakens opp på nettet. Nærmere 60 millioner mennesker har sett den 88 sekunder lange traileren i løpet av knappe fire døgn.

Det gjør traileren ikke bare til den mest populære i 2014, men også til den traileren som har blitt sett av flest mennesker på en uke gjennom tidene.

Nettstedet The Hollywood Reporter har hentet tall fra analysebyrået Zefr som viser at Star Wars-traileren med sine 58,2 millioner visninger slår både The Avengers: Age of Ultron (50,6 millioner visninger) og Jurassic World (53,9 millioner visninger).

Star Wars Episode 7: The Force Awakens har premiere den 18. desember 2015.

Se traileren og parodiene under lenkene:

Flere tilhengere har allerede lagt ut sine parodier og varianter av traileren, som både hyller og erter den populære filmserien. Del dine favoritter med oss i kommentarfeltet nederst.