Filmpolitiets utsendte på europas største spillmesse skal intervjue spillsjefen til Sony i Europa, og vil ha med dine spørsmål.
Legg inn dine forslag til spørsmål i kommentarfeltet nederst i saken – innsendere av spørsmål som faktisk blir brukt i intervjuet får en overraskelse i posten.
Reisebrev del 1 – mandag 16. august – kveld:
Heisann alle sammen,
Hver høst arrangeres europas største spillmesse her i Köln. Martin og jeg er på plass for å intervjue, spille og sjekke ut det siste fra spillverdenen. Det blir med andre ord mye godis på Filmpolitiets nettsider i ukene fremover.
Første delen av uka arrangeres GDC Europe, eller «Game Developers Conference Europe» (langt navn), hvor utviklere og bransjefolk møtes for å lære mer om det å lage spill.
Det høres kanskje ekstremt spennende ut, men ukas første dager kommer til å bestå av mange foredrag med titler som «Global Videogames Invest Review» (gjeeeeeeesp) til mer interessante temaer som «What Videogames Can Learn From Other Media» og ikke minst «Videogames Vs. Movies: Fight!».
Jeg gleder meg stort til onsdagen, hvor vi har de første store intervjuavtalene. Og jeg kan røpe at vi skal se nærmere på både Portal 2, Civilization 5, Diablo 3, Fable 3 og mye mer.
Aller først på programmet står altså et intervju med Sony-sjefen Andy House – legg inn dine forslag til spørsmål nederst (under bildene).
Koz og klemz,
Rune og Martin
P.S.: Her er noen bilder fra mandagen.
Rune: – Warren Spector er sjefen for Junction Studios, som lager Epic Mickey til Wii. Han var hovedtaleren på mandag, og fortalte om hva han mener spill kan lære av film, radio og andre medier.
Martin: – Da foredraget var ferdig fikk vi en eksklusiv sneakpeak på introvideoen til Epic Mickey. Meget lekkert! Vi legger den ut så snart vi får tak i den.
Rune: – Jeg har skikkelig lyst på en sånn i stua!
Rune: – Ganske mange nerder samlet på et sted! Blir litt stolt nesten, vi kan forsøke å starte en «geek army» her?
Rune: – Den famøse David Cage, mannen bak spillet Heavy Rain. Han fortalte engasjert om hvordan de hadde laget spillet, og hvordan det føltes nå som spillet endelig var kommet på markedet.
Martin: – Oppfordringen til kursdeltagerne i salen (primært spillutviklere) var soleklar: slutt å lage spill for småunger!
Kommentarfeltet her er stengt, sjekk her for svarene til Sony-sjefen.