Streaming-tjenesten Netflix utvider menyen sin og inngår et samarbeid med DreamWorks Animation. Dette er det største samarbeidet i Netflix sin historie.

Nå får Netflix-brukere tilgang til alle animasjonsfigurene fra DreamWorks-universet. Avtalen inneholder over 300 timer med nytt TV-innhold fra DreamWorks. Den første TV-serien forventes på Netflix i 2014 og vil være tilgjengelig i alle land der tjenesten opererer.

En fryd

– Denne avtalen gjør at vi kan gi de 40 landene som Netflix distribuerer i muligheten til å bli kjent med de mange høyt elskede DreamWorks-figurene, sier Ted Sarandos, innholdsansvarlig for Netflix. Jeffrey Katzenberg, administrerende direktør i DreamWorks sier at det er en fryd å være en del av Netflix.

Shrek the third. (Foto: DreamWorks Animation)
Shrek er en av de mest suksessfulle filmene til DreamWorks (Foto: DreamWorks Animation)

Det var i februar Netflix og DreamWorks kom med den første annonseringen om samarbeidet. Først ute kommer animasjonsfilmen om sneglen Turbo, hvor Ryan Reynolds er stemmen til hovedrollen. Filmen vil være tilgjengelig på Netflix i desember.

Les også: «House of Cards» er Netflix mest sette program

DreamWorks har blant annet skapt animasjonsfilmer som Shrek, The Croods og Dragetreneren.

Les også: «Arrested Development»-skaparen har ikkje tenkt å late vere å eksperimentere med nye formater

Se traileren til Turbo her:

Hei! Les dette før du skriver en kommentar:
Vi vil gjerne ha engasjerte debattanter og setter pris på konstruktive bidrag til samtalen. Det er lov å være kritisk eller uenig, men hold deg til tema og vær saklig i dine begrunnelser (husk at det er lett å bli misforstått). Personangrep og trakassering er ikke greit - slike innlegg blir slettet. Vi vil også gjerne at du bruker ditt fulle navn når du kommenterer. Takk for dine bidrag, hilsen oss i P3 Filmpolitiet.