Reisebrev del 4 – torsdag 19. august – kveld
GamesCom – europas største spillmesse – Köln i Tyskland
Hei og hopp folkens,
Ingen spillmesse er komplett uten lettkledde kvinnfolk. Det er nesten en etablert norm blant verdens messearrangører.
I stedet for en frekk og freidig video har vi valgt å presentere boothbabene på en litt annen måte denne gangen – i form av en gjettekonkurranse. Spørsmålet er hvem av de som er avbildet som har utstrakt erfaring med tv-produksjon, kameraarbeid og redigering. Sleng inn ditt svar nederst.
Rune slenger også inn et par kommentarer om påkledning og mote, for det har han skikkelig peiling på.
Kommentarfeltet finner du helt nederst i saken.
Nummer fem finner du til høyre her.
Vi har ikke brukt hele dagen på boothbabes, jobben vår er å intervjue en horde av spillutviklere om hva som lurer rundt neste sving.
Dagen i dag startet med et titt på Majin & The Forsaken Kingdom, et japansk actionadventurespill i samme stil som God of War. Bare uten den blodige volden da.
LES: Vår God of War 3 anmeldelse
Det så egentlig veldig søtt og artig ut, og utvikleren la stor vekt på at de ønsket å skape en eventyrverden og et spill som er morsomt uten grafisk vold. «One to watch»-stempel fra min side.
Så fikk vi en nærmere titt på det kommende Assassin’s Creed-spillet; Brotherhood.
Det seiler opp til å bli en av høstens store titler, og selv om det bygges rundt samme figurer og spillmotor som Assassin’s Creed 2 er det mye nytt å ta tak i. Videointervju med utviklerne får dere etterhvert her på Filmpolitiets nettsider.
Vi fikk forøvrig prøve flerspillerdelen av spillet for et par dager siden også, og det var skikkelig artig. Lover godt for høsten!
Det polske spillet The Witcher 2, oppfølgeren til den oppsiktsvekkende The Witcher, imponerte også stort. CD Projekt har skapt en helt ny og selvutviklet spillmotor for dette «voksen-rollespill-spillet», som både ga deg «dungeon»-elementer og storslagne kamper. – Rått! utbrøt jeg under visningen av spillet. Intervju av disse kara kommer jaggu meg også litt senere her på nettsidene våre.
Ellers fikk vi en grundig introduksjon til hva Sony har gjort på 3D-fronten, og mens Martin ikke er helt overbevist kommer nok jeg til å skaffe meg 3D-tv ved første anledning.
Les: Reisebrev del 1 – seminar, gjesp og geek-army
Les: Reisebrev del 2 – Resistance 3-trailer og Rune shakes his moneymaker!
Les: Reisebrev del 3 – Sony-sjefen svarte leserne
Dagens høydepunkt var likevel å møte en ekstremt engasjert Peter Molyneux, som viste frem sitt siste hjertebarn.
– Fable 3 er en kuliminasjon av alt arbeidet vi har gjort med de to foregående spillene. Jeg mener det er det beste Fable-spillet noen sinne.
Molyneux nærmest hopper ut av stolen av entusiasme, og viftet mye med armene sine mens han pratet om spillet.
– Vi har lagt enda større vekt på historien enn noen sinne. Det er ikke lenger spillmekanikken som styrer historien, det er omvendt.
Dagens brev avsluttes med en bildeserie som viser hvor ekstremt artig Molyneux er når han forklarer hvordan Fable 3 rører ved følelsene våre.
En ny dag venter oss fredag, med mange nye intervjuer.
Vi høres, sees og snakkes folkens.
Hilsen Rune (og Martin)
Kommentarfeltet finner du under bildene.
P.S.: Fable 3 ser utrolig bra ut, og mange nye spillmekanikker er blitt innført. Spillet kommer til Xbox 360 senere i år, og vi i Filmpolitiet kommer tilbake med en fyldig sniktitt basert på hva vi har fått teste av spillet og vårt møte med Molyneux.